Web forum - FÃ¥ tips og hjelp innen programmering!
Her kan du spørre medlemmene på WebRessurs.no om hjelp innen webprogrammering!
Klikk på et innlegg for å lese / besvare dette, eller klikk HER for nytt innlegg.
Jeg skal hente ut data fra en database ved hjelp av sql, og datane skal sendes til en mailadresse. dette skal skje hver gang en ny bruker har registrert seg i en form. Jeg har forsøkt å legge en mailform inn i registreringsformen, men jeg må da bruke to sett knapper, en med send og en med registrer, for da jeg forsøkte å legge begge til en knapp, så utførte den enten mailsending eller registrering. Det andre som jeg ikke var fornøyd med er at både outlook og explorer kommer med advarsler om at mail sendes, og dette kan få eventuelle kunder til å avbryte. Jeg lurte da på om det er noen som har en god ide for hvordan man kan kjøre en sql spørring mot databasen, og få sendt denne på mail.
Eller om noen vet hvordan koden for å sende en mail fra en registreringsform, der jeg kan bruke en knapp og slippe at kundene får advarsler. Jeg har søkt på nettet, men jeg finner ikke noe vettug som jeg kan bruke. Jeg vil bli veldig lykkelig hvis noen kan hjelpe...